PAPA-MAMA KINDJE

Eindelijk was het moment daar, papa en mama naar Kaapstad! ’s Morgens kreeg ik al een bericht, dat ze beiden aan zouden komen zonder bagage. Wat betekende, helemaal geen spullen. Eindelijk kon ik weer eens de regelmiep in mezelf naar boven laten komen. De stad in en alles kopen wat een mens nodig heeft. Voor mam mijn halve garderobe verhuisd, voor pap onderbroeken en t-shirts die een beetje normaal uitzien, tandenborstels, douchespullen en natuurlijk wat alcohol ingeslagen. Alles was geregeld, het appartement was welkom-klaar gemaakt dus we konden op naar het vliegveld. Na een redelijk heftige belevenis op de snelweg, waar ik hier verder niet veel over zal vertellen, kwamen we aan op het vliegveld. 1 minuut nadat het vliegtuig was geland! Als twee kleine kinderen stonden we met ons bordje te wachten op onze gasten, die daar na dik drie kwartier dan toch echt aankwamen, zonder koffers.

Eindelijk weer eens iemand die blij was om mij te zien, wat niet heel erg snel voorkomt. We reden snel terug naar Kaapstad, dronken wat met z’n allen en doken lekker ons bedje in, ik op de slaapbank, waar ik uiteindelijk maar één nacht geslapen heb, sorry pap!

De volgende dag meteen een drukke planning, we zagen pinguïns op Boulders Beach en brachten een bezoekje aan Kaap de Goede Hoop (foto’s zie je onder het knopje foto’s hierboven, lekker logisch ja).

Op zondag was het dan eindelijk tijd voor mijn favoriete bezigheid: winetasting!! Gelukkig kunnen die twee er ook wat van, dus de dag leek perfect te worden. Er stonden vijf verschillende boerderijen op de planning, waar we ieder 5 wijnen gingen proeven. Na grote hoeveelheden wijn, chocolaatjes, biltong, een lunch en kaasjes, eindigde ik een de bus met alle andere mensen, waar ik begon te zingen door een microfoon. Volgens mij is dat nog nooit eerder gebeurd en daarom ook sorry voor de aanwezigen die het geluid in hun oren waarschijnlijk niet zo prettig vonden als ik. Omdat we niet meer in staat waren ergens te gaan eten, lieten we Mac Donalds bezorgen, die twee straten verder op de berg bezorgd werd en die ik dus in mijn pyjama daar op ben gaan halen. Ondanks dat en koude friet, was het prima.

Het beste middel tegen een kater is natuurlijk sporten. Maandag was het daarom tijd voor een hike. Lions Head, waar we het toch alle drie even moeilijk hadden om omhoog te klimmen. Gelukkig was papa niet bang voor de beesten die op de top van deze berg rondliepen ;).

Op dinsdag een van de dingen die ik toch al een hele lange tijd op mijn bucketlist heb staan. Safari, op zoek naar de Big Five. En waar kan dat beter dan in Zuid-Afrika? Wel een ritje van 2 uur waar ik toch ook weer meerdere malen op mijn vingers werd getikt omtrent mijn rijgedrag (sorry dat had ik dan weer niet gemist). We kwamen aan op locatie, kregen een lunch en vertrokken richting de dieren! Dat ik nu later vier honden en katten zou nemen, nee. Maar deze beesten waren geweldig! Een van de mooiste dingen die ik ooit in mijn leven heb gezien. Ook nog een hele schattige baby neushoorn, veel zebra’s, een leeuw die ik alleen kon zien door met mijn camera in te zoomen, de giraffe en extreme olifanten. Helaas niet de Big Five, maar wel een top-ervaring!

Dus, eigenlijk alle vette dingen in de eerste 4 dagen gedaan. Daarna nog wat bezoekjes gebracht aan shoppingmalls, wandelingen, een bezoek aan mijn stageplaats, Kirstenbosch, een braai en vooral heel veel gegeten en gedronken. Echt heel veel gegeten en gedronken.

Het was weer tijd om naar huis te gaan, naar hun kleine ventje (Cas), de hondjes en natuurlijk om vrijdag Koningsdag te vieren. Air France had daar alleen een beetje schijt aan (sorry), maar die besloten de vlucht te annuleren, baguettes.

Papa en mama werden op een andere vlucht geplaatst, met een extreem lange overstap. Dus vanmorgen heb ik ze weggebracht, opnieuw weer afscheid, waar ik stiekem toch al een paar dagen tegen op zat te kijken. Voor hen een vakantie, maar voor mij toch een leven wat nog dik 9 weken werken betekent. Gelukkig wel het goede nieuws dat mijn lieve vriendinnetje Myrthe me daarna komt opzoeken, we samen gaan reizen en daarna fijn saampjes terug komen naar Nederland.

It’s all coming good – Pascal Broeders

Cheers!

Een gedachte over “PAPA-MAMA KINDJE

1. Joyce broeders zegt:

Inderdaad lieve Zoë. Wij zitten hier nu op airport dubai. Kunnen we tenminste ook nog vertellen dat we daar zijn geweest. Allebei een pilsje en nacho’s. ( wel samen delen) en js hoor omgerekend 37 Euro lichter.
    Was super gezellig met jou. Alles top geregeld en hoop je 12 juli snel weer op te halen. Of luuk inderdaad zien we dan wel weer.
    Ga nog effe lekker genieten en we facetimen snel weer. Kus mama en papa